XIV Rajd Gwiaździsty w Koszczycu - program
Regulamin i program XIV Gwiaździstego Rajdu Gimnazjalnego „Wszystkie szlaki prowadzą do Koszczyca”
W bieżącym roku organizujemy XIV Gwiaździsty Rajd Gimnazjalny „Wszystkie szlaki prowadzą do Koszczyca” dla młodzieży gimnazjalnej z naszego regionu. Gwiaździsty Rajd Gimnazjalny wpisał się już w program imprez naszego regionu. Uczestniczy w nim zwykle około 300 gimnazjalistów z różnych szkół z bliższej i dalszej okolicy.
Co roku proponujemy młodzieży wycieczki po trasach Kazimierskiego Parku Krajobrazowego pod okiem naszych nauczycieli i uczniów, którzy prezentują walory odwiedzanych miejsc. Po rajdzie wszyscy spotykają się na terenie naszego Zespołu Szkół przy ulicy Nadwiślańskiej, gdzie odbywają się zawody sportowo – rekreacyjne. Imprezę kończy wspólne ognisko. W trakcie trwania imprezy promujemy zawody nauczane w naszej szkole.
1. Cel imprezy:
- odkrywanie walorów Kazimierskiego Parku Krajobrazowego,
- poznawanie historii Kazimierza Dolnego i okolic,
- promowanie szkoły w środowisku lokalnym,
- zapoznanie uczniów szkół gimnazjalnych z historią szkoły,
jej bazą dydaktyczną oraz ofertą edukacyjną,
- upowszechnienie różnych form aktywności ruchowej i prezentowanie wzorców
spędzania wolnego czasu,
- popularyzacja zasady fair play w grach i zabawach ruchowych.
2. Termin: 26.04.2016 r., w godzinach 8:30-13:00
3. Miejsce: boisko szkolne Zespołu Szkół im. Jana Koszczyca Witkiewicza w Kazimierzu Dolnym ul. Nadwiślańska 9,
4. Program rajdu:
- 8.30 – zbiórka uczestników na dziedzińcu szkoły,
- 8.40 – powitanie uczestników, omówienie programu rajdu, przydział przewodników
grup i przedstawienie oferty edukacyjnej szkoły na rok szkolny 2017/18,
oprowadzenie po parku rozrywki „Z fizyką za pan brat” i zaprezentowanie
eksponatów interaktywnych znajdujących się na wyposażeniu parku.
- 9.30 – 11.30 - piesza wędrówka wąwozami Kazimierskiego Parku Krajobrazowego,
- 11.30 - 12.30 - przeprowadzenie konkurencji sportowych, ognisko i pieczenie
kiełbasek,
- 12.30 - 13.00 - podsumowanie zawodów sportowych, wręczenie nagród i dyplomów,
zakończenie rajdu.
W trakcie trwania imprezy czynne będą stoiska promujące zawód technika logistyka, technika spedytora, technika handlowca, technika hotelarza i inne nauczane w naszej szkole. Każdy z uczestników rajdu zapozna się z charakterystyką tych zawodów, ofertami i perspektywą pracy oraz uzyska informację o zasadach rekrutacji.
5. Uczestnicy: uczniowie III klas gimnazjalnych z okolicznych szkół.
6. Organizatorzy: Komitet Organizacyjny Rajdu, uczniowie i nauczyciele Zespołu
Szkół im. Jana Koszczyca Witkiewicza,
7. Nagrody:
- dyplomy i nagrody rzeczowe dla zwycięzców konkurencji sportowych,
- dyplomy dla szkół biorących udział w rajdzie.
8. Zespoły wykonawcze:
- przewodnicy poszczególnych tras rajdowych – p. Halina Antoń, p. Beata Frączek,
p. Anna Soria, p. Dorota Urbańska, p. Agnieszka Małecka, p. Katarzyna Ponikowska,
- kierownicy komisji sportowych – p. Marek Banach, p. Mariusz Staszczyk, p. Piotr Graca,
- spiker zawodów – p. Katarzyna Ponikowska, przedstawiciel samorządu uczniowskiego,
- opieka medyczna - pielęgniarka szkolna,
- kierownik zespołu informacyjnego – p. Dorota Urbańska, p. Joanna Chojnacka, p. Halina Antoń, p. Agnieszka Małecka,
- kierownik komisji socjalnej – p. Ewa Frycz,
- sekcja medialna - p. Barbara Woszczyk,
- kierownik sekcji porządkowej – p. Ewa Frycz.
9. Regulamin konkurencji sportowych:
- każdej dyscyplinie przypisany jest odrębny regulamin przyporządkowany danej konkurencji,
- w przypadku jednakowej liczby punktów zostanie przeprowadzona dodatkowa konkurencja, która wyłoni zwycięzcę,
- w kwestiach spornych decydujący głos należy do komisji sportowej rajdu.
Wykaz konkursów i konkurencji sportowych
1. „Wyciskanie sztangi” – konkurencja dla pięciu przedstawicieli każdej drużyny.
Zadanie polega na wyciskaniu sztangi o masie 30 kg na ławeczce poziomej (zadaniem
zawodnika jest wykonanie jak największej liczby powtórzeń – jedno powtórzenie to jeden
punkt). Zawodnik ma tylko jedną próbę. Wygrywa ten, który uzyska największą liczbę
punktów.
2. „Przeciąganie liny” – zadanie dla dziesięcioosobowych drużyn.
Rywalizacja odbędzie się pomiędzy wszystkimi drużynami. Zwycięży drużyna, która
odniesie najwięcej zwycięstw.
3. „ Strzelanie z broni pneumatycznej” – konkurencja dla pięciu przedstawicieli
każdej drużyny. Zwycięży zawodnik, który uzyska najwyższą, łączną liczbę punktów
w pięciu próbach.
Uwaga: Prosimy o wcześniejsze zmotywowanie i zachęcenie uczniów do udziału we
wszystkich konkursach, wpłynie to na usprawnienie przebiegu przedsięwzięcia.
Osoby biorące udział w konkurencjach sportowych proszone są o zabranie ze sobą
stroju sportowego.
Komitet Organizacyjny Rajdu Dyrektor Szkoły …………………………………… ………………………………
Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego
Marek Banach Teodor Józefacki